Toys & Baby Milano, B2B-messen dedikert til leker, spill, skolesaker og baby- og barneutstyr, gjentok suksessen fra fjoråret og samlet rundt 5000 internasjonale innkjøpere under sin åttende utgave – denne gangen med slagordet Full of Life.

Toys & Baby Milano, Italias ledende B2B-arrangement for leker, spill, babyutstyr, tidlig barndom, høytider og festartikler, fant sted 4. og 5. mai. Arrangementet ble i år utvidet til å omfatte helse-, mat-, møbler- og publiseringsektorer. Til tross for utfordringene industrien står overfor, benyttet årets utgave de 16.500 kvadratmeterne med utstillingsplass fullt ut, og tiltrakk seg nesten 5000 kjøpere, med 11 % internasjonal deltakelse – en økning på 4 % fra i fjor. Arrangementet, som ble organisert av Assogiocattoli og Salone Internazionale del Giocattolo, satte også en ny deltakerrekord med 375 merkevarer representert av 193 selskaper, hvorav 26 % var internasjonale.

De to intense dagene bød på en rekke forretningsmøter, produktlanseringer, kurs og nettverksmuligheter. Et bredt spekter av aktiviteter ga deltakerne mulighet til å dykke ned i de nyeste markedsdataene og utforske aktuelle trender, med veiledning fra partnere som bl.a. Circana og Minerva AI.

For første gang under årets messe ble utstillingen Toys Design Factor avholdt fysisk, der innovative prosjekter skapt av studenter fra Politecnico di Milano ble presentert. Et annet høydepunkt under messen var den prestisjetunge prisutdelingen Gios per Sempre Toys Awards, der selskaper og produkter som har utmerket seg med sin sensitivitet, innovasjon og evne til å tilpasse seg markedets behov, ble hedret. Årets utgave presenterte 85 nominerte produkter, som konkurrerte i 14 forskjellige kategorier. Vinnerne ble valgt av en jury bestående av italienske kjøpere og bransjeeksperter, med støtte fra Assogiocattoli og fagbladet TG TuttoGiocattoli.

Massimo Giovanzani, president i Salone Internazionale del Giocattolo, uttalte:
– Denne messen har ikke bare bekreftet sektorens vitalitet, men også arrangementets evne til å utvikle seg og vokse i takt med markedet. Vi har sett innovasjon, verdifullt innhold og, fremfor alt, meningsfulle forbindelser. Dette fremhever hvor avgjørende slike møteplasser er for både bransjens og detaljhandelens ve og vel. Målet vårt har alltid vært å skape et profesjonelt, men likevel inspirerende miljø, og når vi ser så mye energi, entusiasme og internasjonal deltakelse, bekrefter det at vi er på rett spor.

For de som ikke hadde mulighet til å delta fysisk, fortsetter messen på den digitale plattformen digital plus, som er aktiv fra 19. til 30. mai. Dette gir en siste mulighet til å nettverke og finne nye forretningspartnere.

Neste utgave av Toys & Baby Milano finner sted fra 10. til 11. mai 2026.

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Motta nyheter fra leketøybransjen.

 

Påmelding

You have Successfully Subscribed!