På den 119. Toy Fair New York, i regi av The Toy Association, samlet den globale leketøysindustrien seg, fra nesten 100 land, på Javits Center i New York City for å ta imot inn bestillinger, ivareta og skape nye forretningsforbindelser, samt å utforske de nyeste trendene og innovasjonene innen leketøy.

Den amerikanske messen fant sted fra 1. til 4. mars, og er den største på den vestlige halvkule, med et utstillingsområde som tilsvarer nesten åtte fotballbaner. Her kunne forhandlere lete etter de hotteste nye produktene, medier til å avdekke fremtidige bestselgere, og utstillere kunne inngå viktige og avgjørende partnerskap for fremtiden. Arrangementet bød på et engasjerende og lærerikt program som ga deltakerne innsikt i fremtidens lek, samtidig som nettverksbygging og forretningsmuligheter forsterket bransjens samarbeidsånd.

– Fra det øyeblikket vi klippet snoren under åpningsseremonien, ble Toy Fair fylt av en energi som smittet over til alle gangene og stands, scener og nettverksarrangementer, sa Greg Ahearn, president og adm. dir. i The Toy Association, som er aktøren bak Toy Fair.

– Det var en kraftfull messe fylt med momentum da bransjeledere, forhandlere, oppfinnere, designere og mange flere kom sammen for å delta i de mest effektive og verdifulle fire dagene for planlegging av året for leketøybransjen. Avtaler ble inngått, kreativiteten blomstret og nye muligheter dukket opp, noe som forsterket Toy Fairs rolle som en hjørnesteinsbegivenhet i den globale leketøysindustrien. Årets messe beviste nok en gang at når vi står sammen, er mulighetene uendelige.

Aktører fra hele verden

Toy Fair tiltrakk seg tusenvis av innkjøpere fra store-, mellomstore- og spesialbutikker fra alle de 50 delstatene, samt 79 land og territorier, for å få en forhåndsvisning av leketøyskolleksjonene for julen 2025, og for noen også våren 2026.

I alt var nesten 100 land representert i alle typer kategorier av deltakere på Toy Fair. De store amerikanske salgskanalene som Amazon, Barnes & Noble, Macy’s, Target og Walmart, samt 21 av de 25 største selgere av leketøy, var til stede. Titusenvis av produkter ble vist frem av nesten 850 utstillende selskaper, fra globale merkevarer i milliardklassen, til nesten 250 nye leketøyselskaper, som deltok på Toy Fair for aller første gang.

Nesten 1000 globale journalister fra trykte, digitale og kringkastede medier, i tillegg til en rekke influensere i sosiale medier og digitale innholdsskapere, deltok på Toy Fair for å finne årets leketøyshistorier og rapportere om The Toy Associations viktigste leketøysnyheter i 2025. Innlegg i sosiale medier har rullet inn, med til sammen 10 millioner visninger i skrivende stund.

Utstillere på Toy Fair viste frem en rekke leker designet for barn (og for de litt eldre som fortsatt har barnet i seg), inkludert «Newstalgic»-leker med en moderne vri, personlige lekeopplevelser som gjenspeiler barnas «vibes», de hotteste nye samleobjektene, leker inspirert av populær underholdning og alt derimellom.

Messen fungerte også som et knutepunkt for utveksling av idéer om de mest kritiske spørsmålene og temaene som påvirker leketøysbransjen. På Toy Fair University-scenen ble det holdt foredrag om leketøyssikkerhet og overholdelse av lover og regler, kunstig intelligens, leketøysutvikling, markedsføring i dagens landskap, verktøy for oppfinnere og mye mer.

I tillegg ble det arrangert Toy Fair Student Congress, der nesten 500 studenter på universitetsnivå fikk kontakt med leketøysprodusenter på messen, og Creative Factor Inventor Day, som avsluttet Toy Fair med å gi utvalgte, lovende oppfinnere muligheten til å presentere idéene sine for de beste partnerne innen leketøy og produksjon.

– Min opplevelse av messen var oppløftende og inspirerende. Man kunne føle energien, innovasjonen og lidenskapen i rommet, og jeg gikk derfra med en følelse av å være mer begeistret for leketøyets fremtid, uttalte Kimberly Coelho, senior manager hos Cineplex Entertainment.
– Det var en fantastisk mulighet til å bygge nettverk, oppdage nye trender og høre inspirerende foredragsholdere. Jeg ser frem til å bygge videre på de nye forbindelsene.

– Vi har hatt en fantastisk leketøysmesse, fortalte Ryan Hamilton, adm. dir. i Plus-Plus US. – Dette er vårt 15. år som utstiller her i New York, og det har vært en svært travel messe hver eneste dag. Vi har vært fullbooket, samt hatt mye forbipasserende besøk også, så vi er veldig fornøyde med messen. Vi er glade for at den er tilbake.

Bransjen bidrar til Toy Chest

Hundrevis av aktører og selskaper i leketøysindustrien donerte også generøst av produkter og økonomiske bidrag til en verdi av nesten 1,3 millioner dollar til The Toy Foundation’s Toy Chest-initiativ, den filantropiske delen av The Toy Association, som gir barn muligheten til å leke når de trenger det som mest. Donasjonene vil få direkte innvirkning på 35.000 barn og familier, og de distribueres for tiden til ideelle organisasjoner, skoler og barnesykehus over hele USA.

Den globale leketøysbransjen samles igjen til den 120. Toy Fair i perioden 14.-17. februar 2026 på Javits Center i New York City.

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Motta nyheter fra leketøybransjen.

 

Påmelding

You have Successfully Subscribed!