Med registrerte deltakere fra 92 land (foreløpig) blir Toy Fair 2025 i New York en unik og global begivenhet som samler de største aktørene i leketøysbransjen.

Messen finner sted 1. til 4. mars i Javits Center i New York City, og fungerer som en dynamisk markedsplass der internasjonale produsenter, forhandlere, medier og bransjeledere møtes for å utforske trender, inngå partnerskap og drive frem innovasjon i den globale leketøysbransjen.

– For alle som er involvert i leketøysbransjen, gir Toy Fair en enestående mulighet til ikke bare å få tilgang til det lukrative amerikanske markedet på 42 milliarder dollar, men også til forretningsmuligheter over hele verden, sier Kimberly Carcone, executive vice president for globale markedsarrangementer i The Toy Association, som står bak Toy Fair.
– Deltakerne kan komme i kontakt med utstillere av alle størrelser med leketøy i alle kategorier, få innsikt i globale leketrender og forbrukerpreferanser, og se de nyeste leketøysinnovasjonene før de kommer på markedet.
Som distributør kan du finne noe helt nytt, som ditt marked ikke har oppdaget enda.

Toy Fair, som ligger i hjertet av verdens finans- og mediehovedstad, fortsetter å vokse i sin internasjonale appell. Ikke bare vil 20 av de 25 største globale leketøyskjedene være på plass, men årets messe har også tiltrukket seg innkjøpere, distributører og bransjefolk fra alle verdenshjørner, inkludert Australia, Brasil, Belgia, Canada, Tyskland, Hongkong, Israel, Sør-Korea, Mexico, Nederland, Nigeria, Peru, Polen, Spania, Tyrkia med flere.

I skrivende stund har Toy Fair 818 utstillere fra 26 land og territorier, inkludert utstillere i egne internasjonale paviljonger – deriblant Spielwarenmesse eG’s World of Toys og China Pavilion – som viser frem leketøy som ytterligere forbedrer mulighetene for samarbeid på tvers av landegrensene.

I tillegg til muligheten til å oppdage eksportklare produkter som er i tråd med de regionale markedskravene, kan deltakerne benytte seg av messens produktsoner for å få et overblikk over årets beste leker for 4. kvartal (såkalt Hot for Holiday, altså mot julen), oppdage nye funn fra nye og fremvoksende selskaper (The Launch Pad) og utforske prisbelønte produkter i utstillingsvinduet for vinnere av 2025 Toy of the Year Award.

Deltakerne oppfordres også til å dra nytte av Toy Fair University, messens opplæringsprogram, som finner sted direkte på messegulvet, for å få viktig forretningsinnsikt i alt fra lisensiering, detaljhandel og markedsføring i sosiale medier til sikkerhetsveiledning.
Et annet arrangement du kan delta på, er The Toy Associations Toy Trends Briefing, som finner sted 1. mars kl. 13.00 i General Session Theatre, der organisasjonens team av trendeksperter vil fremheve de hotteste trendene for 2025 og dele produkteksempler direkte fra utstillingsgulvet. Messebesøkende kan bruke disse øktene til å lage et viktig veikart for sin egen produkt- og detaljhandelsplanlegging gjennom hele året.

For å styrke det globale handels- og medieengasjementet ytterligere, vil The Toy Association være vertskap for en fremtredende delegasjon av internasjonale journalister fra Italia, Storbritannia, Tyskland, Belgia, Spania, Norge, Polen og Brasil, noe som sikrer bred dekning og synlighet av den nyeste utviklingen i bransjen.

Som den største lek- og leketøymessen på den vestlige halvkule, blir Toy Fair 2025 et viktig møtepunkt for bransjeledere som ønsker å navigere og ekspandere i det globale leketøysmarkedet, som er i stadig utvikling.

Toy Fair finner sted 1. til 4. mars 2025 i Javits Center i New York City. Deltakerregistrering og hotellreservasjoner er nå åpne, og det er fortsatt begrenset med utstillingsplass tilgjengelig.
Besøk ToyFairNY.com for mer informasjon.

(Jennifer Lynch / The Toy Association)

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Motta nyheter fra leketøybransjen.

 

Påmelding

You have Successfully Subscribed!