Pressemelding 23. februar 2021:

Gjennom oppkjøpet av Rubens Barn utvider Micki sin portefølje av populære dukkemerker.

– Vi har ambisjoner om å vokse innen kategorien dukker, og Rubens Barns flotte merkevarer og kjerneverdier er helt i tråd med verdiene til Micki. Deres unike, håndlagde og myke tøydukker av høy kvalitet føles helt riktig for å styrke og utfylle porteføljen vår, sier Jonas Aronsson, adm.dir. Micki Leksaker AB.

Micki overtar bedriften 1. april, og den vil bli videreført i sin nåværende form og med samme visjon som har gjort Rubens Barn til en suksess helt fra starten og fram til i dag. Begge selskapene har en klar vekststrategi, og oppkjøpet er en viktig del av det å gjøre denne strategien til en realitet.

– Vi har store ambisjoner innen pedagogisk og bærekraftig leketøy. Med våre felles verdier, og med Mickis rike historie og erfaring, vil vi kunne nå målene våre raskere sammen. Vi ser fram til dette nye og spennende kapittelet i Rubens Barns historie!, sier Kent Moore, adm.dir. Design Rubens Sweden AB.

For spørsmål og intervjuer, vennligst kontakt:
Jonas Aronsson, adm.dir. Micki Leksaker AB,
+46(0)70-666 06 92
Kent Moore, adm.dir. Design Rubens Sweden AB,
+46(0)72-2517741

Design Rubens Sweden AB
Rubens Barn ble grunnlagt i 1996, og tanken var å skape en unik venn som utvikler barns empati gjennom lek. Selskapet har syv ansatte. Rubens Barn designer bærekraftige dukker til både gutter og jenter, og dukkene hjelper barna med å utvikle verktøyene og selvtilliten for å kunne utforme en vennligere framtid.

Micki Leksaker AB
Familieeide Micki ble grunnlagt i 1944 i Gemla, Småland. I tillegg til klassiske treleker, tilbyr Micki i dag mange populære merker som Pippi, Skrållan og Lundby. Micki har 60 ansatte, og har gjennom årene viet mye omtanke til det å produsere bærekraftige leker av høy kvalitet, med en overordnet visjon om å skape lekelyst og lekeglede hos både foreldre og barn.

Jonas Aronsson, adm.dir. Micki i Leksaker AB.
Kent Moore, adm.dir. i Design Rubens Sweden AB.

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Motta nyheter fra leketøybransjen.

 

Påmelding

You have Successfully Subscribed!