Fra Toybook, 24. april:

I leketøysindustrien kan alt skje, inkludert en pakt mellom legendariske østkyst/vestkyst-rivaler.

Etter avtaler bak lukkede dører på Spielwarenmesse i år, offentliggjør nå Mattel og Hasbro: Leketøysgigantene inngår en flerårig lisensavtale for å dele på noen av deres største åndsverk – for å lage leker og spill med delt merking.

Fra og med denne høsten vil Hasbro tilby Barbie-merkede Monopol-spill, mens Mattel vil introdusere Transformers-merkede UNO-spill. Tidlig i 2024, vil Mattel avduke en serie med Transformers-merkede Hot Wheels-kjøretøyer.

– Vi er glade for å koble sammen noen av de mest populære merkene for første gang, sier Nick Karamanos, Senior Vice President for Entertainment Partnerships hos Mattel.
– Dette samarbeidet har åndsverk (såkalte IP, intellectual properties) i verdensklasse, og feirer den tidløse appellen til disse merkene, samt skaper unike lekemuligheter for fansen.

Denne ukens kunngjøring kommer i forkant av inntektene i første kvartal for begge selskapene.

– Med de store kinopremierene av Transformers- og Barbie-filmene denne sommeren, er vi glade for å bringe helt nye lekeopplevelser til fans, familier og de som elsker film- og leketøy over hele verden, sier Casey Collins, President, Global Licensed Consumer Products & Business Development hos Hasbro.
– Å jobbe med ikoniske merkevarer i popkulturen viser virkelig vår strategi mens det skjer, og vi fortsetter å utvide produktopplevelsene våre for publikum overalt.

Hasbros Transformers: Rise of the Beasts (Paramount) kommer på kino 9. juni, mens Mattels Barbie (Warner Bros.) kommer 21. juli.

Ifølge data fra Circana er Barbie, Hot Wheels, UNO og Monopol de mest solgte merkene globalt i sine respektive kategorier.

(Kildetekst: The Toy Book ved redaktør James Zahn / Hasbro / Mattel)

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Motta nyheter fra leketøybransjen.

 

Påmelding

You have Successfully Subscribed!