Pressemelding, 19. september, Spielwarenmesse eG:
Spirit of Play Foundation by Spielwarenmesse eG fremmer «lek som et grunnleggende behov»
På Kids India lanserte Spielwarenmesse eG sitt nye veldedighetsprosjekt, Spirit of Play Foundation. Under dette navnet samler det Nürnberg-baserte selskapet veldedighetskampanjene fra sine nasjonale og internasjonale arrangementer under ett tak – målet er å øke alles bevissthet om «lek som et grunnleggende behov», understreke viktigheten av det og forankre temaet sterkere i hverdagen. Den første overrekkelsen av donerte varer fant sted i midten av september i Mumbai.
Vellykket lansering i India
De fleste av utstillerne på Kids India (12.-14. september) donerte lekene sine til Spirit of Play Foundation på messens siste dag. Mottakerne av bidragene var de indiske organisasjonene St. Catherine’s Home (www.saintcatherineshome.com) og The Toybank (www.toybank.in).
Begge disse veldedige organisasjonene arbeider for å forbedre barns liv ved å styrke lekens kraft gjennom nyskapende programmer og fremtidsutsikter.
– Vi er overbevist om at lek er avgjørende for barns helhetlige utvikling, uavhengig av alder, kjønn og bakgrunn. Derfor retter vi støtten vår mot distribusjon av leker og fokuserer på lekens positive egenskaper, sier Christian Ulrich, talsperson for styret i Spielwarenmesse eG.
Helårsprosjekt
Spielwarenmesse hjelper på samme måte utstillerne med å delta i den nye veldedighetskampanjen. Leketøy som bedriftene gir bort, doneres til nøye utvalgte prosjekter som barnehager, skoler og sosiale institusjoner både på messestedet og i andre tyske delstater. I tillegg vil Spielwarenmesse eG og Spirit of Play Foundation, som et selskap som opererer internasjonalt, også være aktive i andre land – for eksempel i Brasil, der de har et eget representasjonskontor og gode forbindelser til de lokale leketøysprodusentene.
På www.spielwarenmesse-eg.de/en/foundation finner du jevnlig informasjon om de nyeste veldedighetsprosjektene.